Privacybeleid van Je Accountant B.V.

 

Ingangsdatum: 13-09-2024

 

Bij Je Accountant B.V. hechten wij veel waarde aan de privacy en bescherming van persoonsgegevens. Dit privacybeleid legt uit hoe wij omgaan met de persoonlijke informatie die wij verzamelen, gebruiken, en beschermen in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

 

  1. Welke gegevens verzamelen wij?

 

Wij kunnen de volgende persoonsgegevens verzamelen:

 

– Naam, adres en contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres)

– Financiële gegevens, zoals bankrekeningnummers en looninformatie

– Identificatienummers, zoals burgerservicenummer (BSN)

– Gegevens met betrekking tot belastingaangifte, jaarrekeningen, en overige boekhoudkundige informatie

– Eventuele andere gegevens die noodzakelijk zijn voor het leveren van onze diensten

 

  1. Waarom verzamelen wij deze gegevens?

 

Wij verzamelen persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

 

– Het uitvoeren van boekhoudkundige en fiscale diensten

– Het naleven van wettelijke verplichtingen (zoals belastingwetgeving)

– Het onderhouden van de klantrelatie en het versturen van facturen

– Het verstrekken van advies op maat met betrekking tot financiële en fiscale kwesties

– Het voldoen aan overige contractuele verplichtingen

 

  1. Hoe gebruiken wij deze gegevens?

 

Wij gebruiken de verzamelde gegevens alleen voor de hierboven genoemde doeleinden en verwerken deze uitsluitend wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze diensten of op grond van een wettelijke verplichting.

 

  1. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

 

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor deze zijn verzameld, of zoals vereist door de wet. Dit betekent dat wij boekhoudkundige en fiscale gegevens gedurende ten minste 7 jaar bewaren, zoals voorgeschreven door de Belastingdienst.

 

  1. Hoe beschermen wij uw gegevens?

 

Wij nemen de nodige technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, ongeautoriseerde toegang, openbaarmaking of wijziging. Deze maatregelen omvatten onder andere versleuteling, wachtwoordbeveiliging en toegangscontrole tot onze systemen.

 

  1. Delen van gegevens met derden

 

Wij delen uw persoonsgegevens alleen met derden indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze diensten of indien wij hier wettelijk toe verplicht zijn. Dit kunnen onder meer de volgende partijen zijn:

 

– De Belastingdienst

– Softwareleveranciers die wij gebruiken voor boekhoudkundige doeleinden

– Externe dienstverleners zoals juridische of fiscale adviseurs

 

In alle gevallen zorgen wij ervoor dat uw gegevens zorgvuldig en vertrouwelijk worden behandeld door deze derden.

 

  1. Uw rechten

 

U heeft de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

 

– Recht op inzage: U kunt te allen tijde inzage krijgen in de gegevens die wij van u bewaren.

– Recht op rectificatie: U kunt verzoeken om correctie van onjuiste of onvolledige gegevens.

– Recht op verwijdering: U kunt verzoeken om verwijdering van uw gegevens wanneer deze niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld.

– Recht op beperking van verwerking: U kunt ons vragen de verwerking van uw gegevens te beperken.

– Recht op overdraagbaarheid: U heeft het recht uw gegevens in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te ontvangen of over te laten dragen aan een andere organisatie.

 

  1. Contact opnemen

 

Voor vragen over dit privacybeleid of om een van uw rechten uit te oefenen, kunt u contact opnemen met ons via:

 

Je Accountant B.V.

Bouwerij 97-B, 1185 XW Amstelveen

info@je-accountant.nl

020 290 00 03

 

  1. Wijzigingen in dit privacybeleid

 

Wij behouden ons het recht voor om dit privacybeleid te wijzigen. Wij raden u aan om regelmatig dit beleid te controleren om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen. De meest recente versie is altijd beschikbaar op onze website.